Roaccutane Günlüğü | 1. gün

13:09


Merhaba!

Instagram'dan takip edenler bilir, yeni bir maceraya attım kendimi. Uzun süredir hatta 2010 yılından beri diyebilirim, sürekli bir sivilce savaşım vardı. Bazen geçiyor, bazen coşuyor, kafasına göre takılan bir cildim vardı.


Sinir, stres, üzüntü derken dünden önceki gün "ben bunlardan kurtulacağım!" dedim ve kendimi hastaneye attım. Aslında Roaccutane kullanmak aklımda hiç yoktu. Doktora biraz geçmişimden bahsedince ve kullandığım ilaçları belirtince, "o zaman Roaccutane" dedi ve ayrıntılı bir tahlil istedi.

Bu sabah tahlil yaptırdım, iki saat sonra sonuçlarımı aldım, çok şükür hiç bir sorun yok. Günlük 30 mg ile Roaccutane macerama başlamış bulunuyorum. Her ay kontrolüm olacak.

Bende buradan Roaccutane Günlüğü yazmaya karar verdim. Her cumartesi günü Roaccutane Günü olsun o zaman. Hafta hafta gelişmeleri sizinle paylaşacağım. Hem birbirimize destek oluruz hem de fikir alışverişi yaparız. 

İlk yan etkisi olan "dudak kuruması"nı bekliyor olacağım. Yukarıda da gördüğünüz gibi dudaklarıma sürmek için nemlendirici bir krem verdi doktor. Blistex Medplus'ım hazır da vardı, ondan da stok yapmayı düşünüyorum.

Yediklerime içtiklerime zaten dikkat ediyordum, şimdi biraz daha dikkat edeceğim. Alkol kullanmam sanırım yasak.

Doktorun üzerinde durduğu tek şey, tedavi süreci boyunca "hamile kalmama" konusuydu. Bir de tedavimin ne kadar süreceği şimdilik belli değil, bir aylık kullanım sonuçlarına göre 40 mg'a çıkabilir. Ona göre bir yön belirlenecek. 

Tek düşündüğüm nokta; sivilcelerin kusma döneminin mezuniyet baloma denk gelip gelmeyeceği. Doktorcuğum "Bir iki ay içince kusma olabilir, bazılarında hiç olmuyor." dedi. Bende kesin olur -.- Umarım onu da sağ salim atlatabilirsem, ne mutlu bana.

Şimdi size soracağım bir soru var: Tedavi süreci içinde dövme yatırabilir miyim? Çünkü bazı yerlerde "ağda bile yaptırmayın, çok acıyor" diye okudum. Gerçi acı eşiğim yüksektir ama.. Dövme söz konusu olunca her hangi bir tepkime oluşturabilir mi? Şimdiden tişikkirlir.


O zaman Roaccutane Günlüğü başlasın! ^_^


Okuduğunuz için teşekkürler.
Hepinize öpücükler!



Sevgilerimle,


Facebook • Twitter • Bloglovin • Instagram

Snapchat'ten takip etmeyi unutmayın; "minecanan"

Bunları da beğenebilirsin;

31 yapılan yorum

  1. bende kullandım canım.çok dikkat ettim ve ufak sıkıntılarla atlattım.Bir kaç tavsiyede bulunmak isterim. keşke aralık ocak gibi başlasaydın bu ilaç yazın kullanmak çok sakıncalı.Dudaklarına özelikle çok dikkat et çok fazla makyaj yapmamaya özen göster.Ben hastane ortamında çalıştığım için tahlillerimi günü gününe yaptırabildim.Buna çok özen göster çünkü kan değerlerindeki en ufak oynama bile çok önemli.Birde ilaç kullandığın süre boyuncadan ziyade kullanım bittikten 1,5 yıl daha hamile kalınması önerilmiyor.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler. Evet keşke kışın başlasaymışım. Ama hep ben kaçtım ve böyle bir ilaca başlayacağımı bilmiyordum. Eğer düşünseydim daha erken başlardım. Artık bir şekilde kullanacağım. Günü gününe giderim tahlillere zaten o çok önemli. O hamilelik dönemini bana 2-5 yıl dediler. Şaşırdım. Bu kadar azsa, bekleriz ihih

      Sil
  2. Ağda dan uzak dur derim :) Acısı bir yana iz kalıyor. Ben o hataya düştüm sen düşme :)

    YanıtlaSil
  3. Allah kolaylık versın canım benımde cılt altında olusan kucuk sıvılcelerım var ara ara sıklasıyor sadece onun ıcınde doktora gıtmek ıstemıyorum cunku bır seferınde o sorunmu tarzında konusma gecınce sogudum vallahı sen ozeldemı muayene oldun canım sence uzerınde durup kesın cıkıs yoluna mı gıdeyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim. Evet özele gittim. Çok ağır bir ilaç olduğu için, bahsettiğin küçük sivilceler için tavsiye etmiyorlar zaten. Tavsiye etmiyorlar derken çok ağır bir akne durumu yoksa, ilacı kullanıp kendini zora sokma bence. Ama yine de diğer seçenekleri kullan derim.

      Sil
  4. Bende 1 ay kullanabilmiştim bu ilacı ağır gelmişti kuruluk harici, burun kanaması ve reglimi 10 güne çıkarmıştı, psikolojiyide ciddi anlamda etkiliyor.Korkutmayayım seni herkeste aynı etkiyi yaratmıyor tabi sen inşallah sorunsuz geçirirsiz bu dönemi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ay sonunda bakalım tahlillerim nasıl çıkacak. Ona göre devam yada tamam kararı alıcaz. Umarım iyi olur :)

      Sil
  5. 16 yaşımda olmama rağmen bu ilacı kullanan çok fazla arkadaşım oldu. kimisinin ilk 2 ayı felaketti sivilcilerini daha da azdırıp sonra birden azaltmaya başladı bu ilaç kiminin dudakları kurudu kimininse kollarına kadar her yeri. ama hepsi de çok iyi sonuçlar aldı. iş ilacın dozunda bitiyor bence. bu arada ilacın karaciğere de çok ağır etkileri olduğunu duydum. ilaç hakkında bildiklerim bu kadar şimdi ben de sana bir şey danışmak istiyorum. yüzümde kollarımda ve bacaklarım bazı izler var bunların tamamı sivilce izi değil. alerji ya da yara izleri. daha önce özel bir polikliniğe gittim ama doktorumun sadece paragöz bir tip olduğunu öğrendim yaklaşık iki yıldır olan izlerim için bana kaşıntıyı önleyici iğne ve merhem verdi. devlet hastanesine gitmek istemiyorum çünkü buradaki devlet hastanesi araştırma hastanesi yani hastaları denek gibi kullanıyorlar. ne yapmamı önerirsin? bir de bu ilaç izler için de kullanılabilir mi kullanan herhangi birini duydun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle uzunca yorumun için teşekkür ederim. Umarım bendeki etkisi hafif olur :/ Karaciğeri mahvediyor zaten o kesin. Bu ilacın izler içinde kullanıldığını biliyorum fakat doktora danışmadan kesinlikle bir şey yapma. Başka bir özel doktora git bence.

      Sil
  6. bir eczacı olarak sana tavsiyem alkolden kesinlikle uzak dur doktorunda belirttiği gibi hamile de kalmaman gerekiyor..ağda yasak dövme yasak cildin çok hassas olacak zarar verebilecek herseyden kaçınman lazım..karaciğer kontrol testlerini muhakkak yaptır sakın atlama..dudaklarında kuruyacak hametan kullanmanı tavsiye ederim piyasadaki dudak nemlendiricilerini tavsiye etmem..şimdiden geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Didem hanım, özellikle sizin yazmanız çok sevindirdi. Alkol tüketen bir insan değilim, ancak arkadaş ortamında tüketirdim. Artık onu da bırakıcam. Bugün 2. gün olmasına rağmen cildimin inceldiğini hissettim diyebilirim. Keşke yazın başlayasaymışım dedim, gerçi hiç düşünmüyordum ama.. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, çok sağ olun, geçecek inşallah ^_^

      Sil
  7. Merhaba.. İlacı geçen sene aralık ayından temmuz ayına kadar bende kullandım :) ve gerçekten bu dönemde kullanmakla büyük bi hata yaptığını söylemek istiyorum :/ çünkü benim bile mayıs,haziran ve temmuz ayları yüzüm kıpkırmızı oluyordu güneş görse de görmese de.. Dövme konusuna gelirsek,bazı insanların derisinde incelme yapıyor bu ilaç. Yani şöyle ki; ağda yaptırmaya bile gittiğinde deri kalkması,deri yanması yaşamış insanlar tanıyorum.. Ama mesela bende böyle bir sorun olmamıştı. Yüzüm hariç hiç bir yerimde deri incelmesi vs gibi problem yaşamadım. Ama sen yine de dövme işin, ertele. N'olur n'olmaz :) Gerçeken meşakatli bir sürece girdin :) Ama sonuç herşeye değer! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun yorumun için çok teşekkür ederim öncelikle ^_^ Dediğim gibi eğer kendim karar vermiş olsaydım belki kışın başlardım. Ama doktor önerince, artık başlamak istedim. Aklımda bile yoktu . Çok sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum hala, üstesinden geleceğimi sanıyorum. Çok çıt kırıldı birisi olmadığım için dayanabilirim. Neredeyse bir hafta oldu hala bir kuruma ya da başka bir şey hissetmiyorum. Bakalım yavaştan çıkar ^_^

      Sil
  8. Canım, öncelikle en kısa zamanda bu maceranın bitmesini ve olumlu sonuç almanı diliyorum.. Roaccutane'dan dönen birisi olarak yazıyorum sana bunu. Doktorum kullanmam gerektiğini söylediğinde çok araştırdım ve çok şey okudum. Ama kendime güvenemediğimden ve üniversite sınavı dönemine geldiğinden malesef erteledim. Bu kadar gereksiz yorumdan sonra soruna cevap verebilirim :) Roaccutane ilacını kullanan ve 6 ay boyunca gözlemlediğim 3 arkadaşım oldu. Bir arkadaşım dövmeyi bu macera bittikten sonra yaptırdı. Doktoruna danıştığında mümkün olmadığını söylemiş. Güneşten bile cilt kanseri olunabiliyormuş. Dedikleri gibi ağda bile yaptıramıyorlardı. Cilt fazla kuruduğu için hassaslaşıyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim dövme de artık Eylül'e kadar kaldı sanırım :) Teşekkürler yorumun için.

      Sil
  9. Merhaba Dead Sea ürünleri hakkında konuşmuştuk sizinle facebook üzerinden o yandan bu yana sizde kurtulamadınız sanırım sivilcelerden. Bende kurtulamadım ama sizin cildiniz gayet düzgün ve sorunsuz gözüküyor resimlerde. Benim çenem , yanaklarım alnım nerede çıkacağı belli olmuyor sanırım sizin tek bir yerde var. Ben Roaccutune yerıne Zoretanin kullanmıştım daha önce 2 ay kadar. Bu haplar sadece dudak kuruluğu ve deri incelmesinin yanında psikolojik olarak ve uyku durumu olarakta etkiliyor benden söylemesi... Bazı kullanıcılar 6 ay kullanıp bıraktıktan sonra tekrar sıvılcelerın geldığınıde söylemışler ne kadar doğru bilemem tabi. Benim tavsiyem 1 ay kullanıp cildinizdeki ve bedeninizdeki durumu gözleyip öyle karar vermeniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Bir ay sonunda kan tahlili yapılacak. Değerlerime göre ya devam edilecek ya da tedavi sonlandırılacak. Bir ayın geçmesini bekliyorum ben de. İlacın bir çok yan etkisi var, fakat o tekrar çıkanların dikkat etmediğini düşünüyorum. Farklı vücutlar farklı tepkiler olabiliyor. Herkeste aynı tepki oluşmasını beklemek saçma olur. Ama genel olarak başarılı sonuç veren bir ilaç. Umarım bende başaracağım ^_^

      Sil
  10. Merhaba arkadaslar ben ilacimin 3. Ayindayim (2.5 ay oldu) . Tedavi nedenim sivilceler degil cenemde deri altinda ki yag bezeleri sadece cenemde ve o kadar cok ki suan itibari ile etkileri yasiyorum ancak hic bir duzelme yok sizce bu normal mi?

    YanıtlaSil
  11. Ben beşin ci ayımdayım yüzüm gerçek anlamda düzeldi . Dudaklarım aşırı derecede kurumadı . Bugün dudak kontürü yaptırmayı düşünüyorum bi sorun olmaz sanırım sadece acısı dışında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle tedavi sürecini hafif geçirmişsin, geçmiş olsun ^^ Bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Sen daha iyi bilirsin kendini ^^

      Sil
  12. Bugün 17.günüm dudaklarım çok kuruyor ve kabuklanıyor . Yüzüm çok kabuk döküyor çevremdekilerin hastalıklıymışım gibi bakması beni psikolojik olarak çok yıpratıyor hatta bazen ilacı bırakmayı bile düşünüyorum ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünler de geçecek, biraz daha sabır ^^

      Sil
    2. roaccutane kullanmadım ama bloklar da okuduğum yorumlara bakarak sana söyleyebileceğim şu çok sayı da insan bu ilacı kullandıktan sonra hızlı bir şekilde (20li yaşlarda bile) yaşlandırdığını, göz altlarını, yanakları çöktürdüğünü söylüyor bu yorumlara katılıyorum çünkü ilaç cildi inceltiyor ve kurutuyor bu demek oluyor ki cildin de kolajen azalıyor cildin daha hassas ve dayanıksız oluyor. Bunu biraz düşün derim.

      Sil
    3. Roaccutane tedavimin bitmesinin üstünden iki yıl geçti. Bu tür şikayetleri yaşamadım. Kişiden kişiye çok değişebiliyor. Tedavi boyunca tabii ki de cilt hassaslaşıyor, sonrasında eski haline geliyor. O yüzden doktor kontrolünde, biraz da etrafı dinlemeden görülmesi gereken bir tedavi olması gerektiğini düşünüyorum ^.^

      Sil
  13. Mine hanım cildiniz nasıl oldu tedavinizin üzerinden baya bir zaman geçti.ilaç bittikten sonra sivilcelenme falan oldu mu?biraz anlata bilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet iki yıl olmuş bile. Hiçbir sivilcelenme olmadı. Sadece özel günlerde bir iki tane çıkıp sönüyor.

      Sil
  14. merhaba bende zoretanin kullanıyorum daha 1 ay dolmadı ama iyi sonuc veriyor gibi sivilcelerim sönmeye baslıyor sadece ufak kızarıklıklar var.
    ben geçen hafta dövme yaptırdım :( acaba sorun olur mu ay bası doktora gidicem ama şimdiden merak ediyorum umarım soyulma olmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedavi süresince ağda bile yapılmıyor siz nasıl dövme yaptırdınız gerçekten ağzım açık kaldı. Böyle bir şeyi de doktorunuza danışmadan yapmanız çok yanlış. Sorun olup olmayacağını bilmiyorum, çünkü tedavi görürken dövme yaptırmadım -.-

      Sil
    2. Merhaba
      dövme yaptıralı 1 hafta oldu ancak öyle yan etki falan görmedim.Sadece her dövmede oldugu gibi kabuklanma oldu ama bol nemlendirici ve hametan sürdüm.
      şuan dövme iyileşme sürecinde onun dısında vücuduma veya dövme mi yaptırdıgım yerde bir etki olmadı. Bugun doktora gidicem birde ona soracagım bakalım ne diyecek :) . Birde sizin göz de yanma ve şişlik oldumu ilaç kullanım süresinde

      Sil
    3. Çok hafif kızarma olmuştu. Ama rahatsız edici şekilde değil. Herkeste farklı etkiler gösteriyor. Diğerlerine olan etkilerle karşılaştırıp kendinizi tedirgin etmeyin. Bol su için ve kontrollerinizi yaptırın. Endişelenmenize gerek yok.

      Sil

Reklam amaçlı blog URLsi bırakılan, küfür, hakaret, rencide edici, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar cevaplanmayıp silinecektir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında dava açılabilmektedir.

BANA ULAŞIN

Ad

E-posta *

Mesaj *