Telefonumda Ne Var?

09:00


Merhaba!
Bugün benden çok istenen bir yazı ile karşınızdayım.

Bir ara fotoğraflarımı ne ile çektiğim ve kullandığım fotoğraf uygulamaları çok fazla sorulmuştu. Bu yüzden ben de "Telefonumda Ne Var?" yazısını altında hem bunu cevaplayayım dedim, hem de kullandığım uygulamaları sizlerle paylaşmak istedim.


Öncelikle telefonumun modeli; Samsung J7. 2015 yazı boyunca belki de yüzlerce telefon inceleme videosu izlemişimdir. İstediğim hep Note 3 tarzı telefonlardı. Ama son dakika Teknosa'dayken bir çalışan bu telefonu tavsiye etti. O zaman çok fazla güvenememiştim, ben de bu telefonu araştırdım ve isteklerimi karşılayacağına inanınca almaya karar verdim. Şu an iyi ki almışım diyorum, çünkü hem uygun fiyatı hem de gösterdiği performans çok iyi. Artık blog fotoğraflarımı bile bu telefon ile çekiyorum. Instagram'a yüklediğim bütün fotoğraflar da bununla çekildi. Gerçekten gözüm kapalı almanızı tavsiye edebileceğim bir telefon. Ayrıntılı özelliklerini buradan okuyabilir ve inceleme videosunu izleyebilirsiniz.




Gelelim benim telefonumdaki uygulamaların neler olduğuna; minimalist bir insan olduğum için, hayatımın her köşesinde sadeliğe önem veriyorum. Bu yüzden telefonda da "ne lazımsa o" kuralı geçerli. Fazlalığa yer yok.

Hemen diğer kısımlara geçelim. İlk kısımda telefon ile gelen önceden yüklenmiş uygulamalar var. Ben bunlardan en çok Gmail ve Hotmail'in e-posta uygulamalarını kullanıyorum.

İkinci kısımda ise "sosyal medya", "seyahat", "fotoğraf", "bankacılık", "ders vb.", "alışveriş" klasörleri var. Bunların ayrıntısına girmeden önce diğer uygulamalara hemen bir göz atalım.

  • S Health; günlük kaç adım attığınızı size gösteriyor. Ne kadar su içtiğinizi vb. şeyleri ekleyerek yaptıklarınızı kontrol altında tutabiliyorsunuz.
  • Yandex & Chrome; browser olarak kullanıyorum.
  • Office Lens; istediğiniz belgeleri, tahtadaki yazıları taratarak kaydedebileceğiniz bir uygulama. Harika olan özelliği ise, tahtadaki ya da kağıttaki yazıları yandan çektiğinizde bile size düz halini verebiliyor. İndirin, ne demek istediğimi anlayacaksınız. ^.^ 
  • Takvim; Planlarınızı, önemli tarihlerinizi ve notlarınızı ekleyebileceğiniz bir uygulama.
  • CCleaner; telefondaki fazlalıkları silmek amacıyla kullandığım bir uygulama.
  • Spotify; Bununla ilgili yazı bile yazmıştım. Ayrıntılar burada.
  • Shazam; "bu şarkının adı ne ya"nın karşılığı olan bir uygulama. Adını öğrenmek istediğiniz şarkıyı dinletip kime ait olduğunu bulabilirsiniz.
  • Yanımda; Bir Vodafone uygulaması. Hattım Vodafone olduğu için gerekli bilgilere buradan bakıyorum.
  • Swarm; hangimiz Foursquare insanı değildik ki zamanında........asdfg

Sol kısımda bilmediğiniz bir uygulama yok bence, bu yüzden Sayfa Yöneticisi'ne parmak basıp devam edeceğim. Blog'un Facebook sayfasını buradan kontrol ediyorum.

Sağ kısımda ise daha çok yurt dışındayken çok kullandığım ama silmeye kıyamadığım -çünkü hala kaçma planları yapıyor- uygulamalar var.

  • Pegasus; uygulamasını Varşova'ya giderken rahatça online check-in yapmak için yüklemiştim. Öyle de kaldı. İlk göz ağrı uygulamam ❤️
  • TripAdvisor; ziyaret edeceğiniz şehirler hakkında önceden bilgi edinmek amacıyla kullanabileceğiniz bir uygulama. Aynı zamanda konaklama için de yer ayırtabiliyorsunuz. 
  • Hostelworld; dünyadaki bütün kayıtlı hostelleri bulabileceğiniz ve yer ayırtabileceğiniz zamanında çok severek kullandığım bir uygulama. Oturduğunuz yerden hostelde yer ayırtmak çok güzel ❤️
  • Couchsurfing; kavramı diğerlerine göre daha farklı. Gideceğiniz şehirdeki sizi misafir edebilecek ev sahipleri ile aynı platformda olabildiğiniz bir uygulama. Burada amaç bir ücret ödemeden konaklamanızı sağlamak. Bunun yanında ev sahiplerinin en çok önem verdiği şey; kültür alışverişi. Öyle yat, kalk, gezmeye git bir olay yok. Ev sahipleri ile kısa da olsa zaman geçirmeniz gerekiyor. Sohbet edip, bir şeyler paylaşmak onlar için çok önemli. Bununla ilgili ayrıntılar Brüksel yazımda olacak. Daha fazlasını o yazıya bırakalım. ^.^
  • Here Maps; ise Google Earth gibi ama tek farkı şehirde gezilmesi gerekenleri göz önünde tutan bir uygulama. Böylece kolay bir şekilde gezilmesi gereken yerleri görüp bulabiliyorsunuz.
  • Yandex.Navi & Haritalar; bilmediğimiz şehirlerde gezerken tek kelime ile "kurtarıcımız"dı. Yolumuzu hep buradan bulduk.
  • Skyscanner; bütün uçak şirketlerinin uçuşlarını tek bir uygulamada görebiliyorsunuz. Bilet satın almak da cabası. -hala umutsuzca ucuz bilet arıyor...-

Gelelim ders bölümüne;
  • Duolingo; İngilizce pratik yapmanızı sağlayan güzel bir uygulama.
  • Pomotodo; ise özellikle ders çalışırken dikkat dağınıklığınız varsa bu uygulama sayesinde biraz daha odaklanabiliyorsunuz. Bununla ilgili ayrıntılar ise burada.
  • Vikipedi; klasik bilgi alma kaynağımız. Arada sıkıldıkça bu uygulamayı açıp bir kaç şey okuyorum.
  • Aldiko; e-kitap uygulaması. Özellikle yolculuk yaptığım zamanlarda kurtarıcım oldu.
  • Evernote; çok geniş bir "not defteri" uygulaması. İster not alın, ister fotoğrafını çekin, ister çizin.
  • Google & Yandex Çeviri; çok sık kullandığım uygulama ikisi de. Neden iki tane kullanıyorsun derseniz, Google çevirinin yetmediği noktalarda Yandex çeviri imdadıma koşabiliyor. Birbirini tamamlayan uygulamalar diyebiliriz ^.^
  • Quora; Bir haber portalı. Ama İngilizce. İngilizce'mi köreltmemek amacıyla arada açıp okuyup, kafamda çeviriler yapıyorum. 
Alışveriş kısmında ise beni zarara sokan iki uygulama var. Ne kadar az uygulama kullanırsam benim için o kadar faydalı diyerek bir AliExpress, bir de Hepsiburada uygulamasını -o bile fazla- bulunduruyorum.
  • AliExpress; ile Türkiye'de 50 TL'ye alabileceğiniz bir telefon kabını ben buradan 3 $'a aldım........ Söyleyeceklerim bu kadar. Tek eksisi -ki buna değer- ürünler yurt dışından geldiği için 1 ay gibi bir zaman içinde elinize ulaşıyor.
  • Hepsiburada; ise bunun Türkiye versiyonu diyebiliriz. Bu uygulamalar ile her şey elinizin altında oluyor. Almak istediğiniz her şeyi bulabiliyorsunuz.

Gelelim asıl soruların cevapları olan kullandığım fotoğraf uygulamalarına;
  • Instagram; sadece fotoğraflarımı paylaşmak için kullanıyorum. Herhangi bir filtresini kullanmıyorum. Onlar için aşağıdaki uygulamalar favorilerim.
  • VSCO; Resmen ta pı yo rum. Harika filtreleri var. Tüm düzenlemeleri yapabiliyorsunuz. Benim en çok sevdiğim A6 ve H2 filtreleri.
  • Boomerang; Gif oluşturma uygulaması diyebiliriz. 
  • Afterlight; bir diğer harika uygulama ise bu. Zamanında parasını verip indirdim, çokça da kullandım ama zamanla ilk aşkım VSCO'ya döndüm.
  • Facetune; bu uygulamayı çok övdüler, o yüzden indirdim ama çok fazla kullanma şansım olmadı.


Bankacılık bölümünde ise;
  • Ayın 6'ınsan 6'ına sadece borç ödemek için kullandığım Ziraat ve İşCep uygulamaları var -.-
  • Para Birimi; uygulamasını ise yurt dışında çok kullandım. Tüm para birimlerini ve kurları en düzgün şekilde veren tek program sanırım. Severek kullanıyorum.

**

Benim kısa sürer diye düşündüğüm ama upuzuuuun süren "Telefonumda Ne Var?" yazım böyleydi. Umarım beğenmişsinizdir ^.^ Okuyan herkese teşekkürler, yorumlarınızı, düşüncelerinizi ve sorularınızı bırakmayı unutmayın, bir sonraki yazıda görüşmek üzere!


Sizin tavsiye edeceğiniz uygulamalar varsa lütfen yazın ^.^ 


Sevgilerimle,


Facebook • Twitter • Bloglovin • Instagram

Snapchat'ten takip etmeyi unutmayın; "minecanan"

Bunları da beğenebilirsin;

0 yapılan yorum

Reklam amaçlı blog URLsi bırakılan, küfür, hakaret, rencide edici, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar cevaplanmayıp silinecektir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında dava açılabilmektedir.

BANA ULAŞIN

Ad

E-posta *

Mesaj *