Gezi Günlüğü: Budapeşte

Merhaba!

Uzun süredir gezi günlüğü serisi için yazı yazamıyordum. Artık özlemekten yüreğim solduğu için bir toparlandım ve tekrar gezi yazılarına dönmeye karar verdim. Bu yazıda ise Macaristan'ın başkenti olan Budapeşte gezimden bahseceğim.

Normalde özel turlarla yurt dışına çıkmak isterseniz sizlere Prag, Viyana & Budapeşte rotasındaki paket turları satarlar. Biz de arkadaşlarımla böyle bir güzergah hazırlayalım demiştik ama daha öncesinde Prag'a gittiğimiz için o aradaki rotaya Bratislava'yı ekledik. Onun da yazısı bu yazıdan sonra olur.

Tabii bizim çıkış noktamız Varşova olduğu için gece 23:30 otobüsü ile Budapeşte'ye yola çıktık. Ertesi sabah sabah 11'de Budapeşte'deydik. Terminal biraz şehir dışında olduğu için oradan metro ile (Budapeşte'nin metro sistemi çok basit, Berlin gibi karışık değil) merkeze geldik ve hostelimize yerleştik. 5-6 Ocak olmak üzere iki gün kaldık.

Budapeşte bildiğiniz gibi Buda ve Peşte olarak iki ayrı yakadan oluşuyor. Ortasından Tuna Nehri geçiyor. Bizim hostelimiz Peşte tarafındaydı ve adı Hipster Hostel'di. Hostelde sadece biz vardık diyebilirim, bu yüzden kendi evimizdeymişiz gibi çok rahattık. Mutfağı, banyosu, dinlenme yerleri olsun her yer tertemizdi. Lokasyon olarak da nehre yakın bir yerdeydi, bu da en güzel özelliği.

Hostelimizin hemen önündeki bina <3

Normalde gezeceğimiz şehri yürüyerek keşfetmeyi seviyoruz fakat hava o zaman çok soğuk olduğu için Berlin'deki gibi burada da Hop On - Hop Off otobüslerini tercih ettik. Şehrin önemli her bir noktasına bu otobüslerle gidip belirli olan noktalarda istediğiniz zaman sınırsız olarak inip binebiliyorsunuz. Bizim aldığımız Hop On - Hop Off bileti iki günlüktü ve yanlış hatırlamıyorsam 600 HUF yani 60 TL civarındaydı. Öyle pazarlık böyle pazarlık derken kişi başı iki adet bot turunu da bedavaya kopartmış olduk. (hem akşam hem gündüz olmak üzere iki kere Tuna Nehri'ndeki bot turuna katıldık) Zaten iki gün şehri gezmek için yeterli oluyor.

Hop On - Hop Off otobüsüyle gittiğimiz ilk yer Kahramanlar Meydanı'ydı. Burası Budapeşte halkının özgürlüğü için hayatını kaybeden önemli kişilere ithafen yapılmış anıtların olduğu bir bölge.

Yukarıdaki fotoğrafta ise Budapeşte'nin en önemli simgelerinden biri olan Parlamento Binası'nı görüyorsunuz. Bu gündüz tekne turumuzdan çektiğimiz bir fotoğraf.

Bu da Parlamento Bina'sının gece görünümü. Harika değil mi?

Otobüsle Buda yakasına geçip Buda Kalesi'ne uğrayarak en tepeye Gellert Tepesi'ne çıktık. Buda Kalesi içindeki Tarih Müzesi, Ulusal Müzesi ve Milli Kütüphane gibi önemli yerleri hava güzelken rahatça gezebilirsiniz. Gellert Tepesi'ne çıkarken de kenarda minik dükkanlar kurulmuş oluyor. Oralardan sıcak şarap içmeyi unutmayın. (kış için geçerli öneridir :'))

En tepede sizi Özgürlük Anıtı karşılıyor. Burada çok fazla rüzgar olduğu için donmamak için hemen birkaç fotoğraf çekip geri döndük.

Zincir Köprü ise Buda ve Peşte yakasını birleştiren 1850 yılında açılmış olan bir köprü.

Köprünün mimarı New York’taki meşhur Brooklyn Köprüsü’nü de yapan mimarmış.

Budapeşte'de en sevdiğim yer ise Szimpla Kert adındaki "Ruin Bar" oldu. Özellikle Budapeşte'nin ruin barları çok meşhur(muş). Eski binaları yenilemeyip bara çeviriyorlar ve bence mükemmel bir ortam hazırlanmış oluyor. Ben Szimpla Kert'teki ortama ba yıl dım ve keyif aldım. Mutlaka uğrayın derim.

Budapeşte'yi ünlü yapan başka bir özelliği ise Sziget Müzik Festivali'ne ev sahipliği yapıyor olması. Her yıl Ağustos ayının ilk haftasında Sziget Festivali oluyor. Avrupa'nın en iyi müzik festivali ödülünü bir çok kez almış bir festival. Getirdiği sanatçılardan tutun, festivalin gerçekleştirildiği adaya kadar bir çok mükemmel özelliği var. Tabii ki de kamplı :') Arkadaşlarımla 2017 senesindeki planlarımızdan biri de bu. Hayallerimden biri diyebilirim. O yüzden denk getirip gitmek istiyorum <3

En büyük yardımcımız ve kurtarıcımız: Budapeşte Şehir Haritası :')
Şimdilik aklıma gelen ve fotoğraflardan paylaşabileceğim anılar bunlardı... Umarım yazıyı beğenmişsinizdir. Siz hiç Budapeşte'ye gittiniz mi? Beğendiğiniz ya da favoriniz olan yerler neler?

Düşüncelerinizi, varsa sorularınızı yorum bırakmayı unutmayın.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

Sevgilerimle,

Facebook  Twitter  Instagram

Snapchat'ten takip etmeyi unutmayın; "minecanan"

Bu sitede yer alan görsel ve yazılı içerik yazarın izni olmadan kullanılamaz ve kaynak/link gösterilmeden paylaşılamaz.